Heldag vare...

Idag har jag varit i stallet hela dagen (glömde även att äta lunch...).
Jag mockade först två boxar, städade och sopade ur sadelkammaren så där är det numera finfint :D Sen red jag Gunvald på banan och han var jättefin. Tränade förvänd galopp, ryggningar, ökningar och flyttade på honom åt sidorna och han var verkligen jättefin! :D Red också ganska mycket på rakt spår för att få honom att känna sig bekväm även om jag inte böjer honom, och att jag måste träna på att hålla hästen rak. Men det gick bra som sagt ;)<3 Dushade av honom sen så han vart ren och fin :)
Tog sen in Aska och red henne på banan, även fast att jag tänkt att rida ut, men isåfall blev Gunvald själv och han förklarade klart och tydligt att han inte ville vara själv. Så jag red henne på banan och hon var rätt så fin, pigg och framåt, men sen ville hon varken stå still eller skritta, så jag fick göra lite övergångar och sånt tills hon lyssnade.
Till sist red jag ut på min kära Olympia och hon var fin, men väldigt pigg. När hon tyckte att hon skulle trava så gjorde hon det, och man har ju inte massor att sätta till liksom... :p Men det var kul iallafall :D<3

Puss


Älskar den hästen... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0