Tävling i söndags, Nykyrka

Gick verkligen inte alls :( Vill helst inte skriva när det gått dåligt, men det får man väl göra iallafall... Åkte till Nykyrka bara för att tävla en L.b, och när vi sadlade upptäckte jag att jag hade glömt spö (som i vanliga fall alltid ligger i transporten). Jag gick runt och frågade några om jag fick låna, men de jag fick möjlighet att låna tyckte jag var för långa, och jag ville inte hetsa honom. Så jag red utan, och det gick ju bra, not. Jag kände att han tvekade på 5:an, ett lite "tittigt" hinder. I vanliga fall brukar jag lägga till spöet på bogen, men eftersom jag inte hade något stannade han. När jag vände runt skänklade jag på honom lite, och han hoppade, men jag kände att han blev lite arg och förvirrad. Sedan kom jag bara till hinder 8, en tvåkombination räcke till oxer, och det blev stopp mitt i. Inte mycket mer att säga, jag blev missnöjd, men det är ju också mitt fel när jag inte håller koll på alla saker ordentligt, och att jag inte är lugnare när det blir så. Jag får väl hoppas på bättre lycka nästa gång, och sen får jag väl kila in lite reservspön här och var... ;)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0