Stand up, stand up...!

Ännu en gång får ni vänta med tävlingsuppdatering tills enn onsdag. *Dåligt*
Men iallafall var jag i Åby med Aska och Showgun. Shoggie kom på lördagskvällen, för att det skulle bli så lätt som möjligt för oss att ta med honom klockan 7 på morgonen. Vi kom till Åby typ 20 över 8 och då började dagen med en L.D (60 cm för småponnysarna mina ;))  Vi gick banan, och sen tog jag ut Aska och började rida fram Aska. Hon var lite seg, men hon gick fram. Jag skrittade, travade, skrittade, travade bara för att få igång henne, ville inte trötta ut henne. Började hoppa fram, och hon lyssnade inte på ytter!!! Blev jättesur på henne och slog till henne på bogen en gång meed spöt, och sen hoppade hon så bra! ;D På banan var hon jätteduktig, vi nollade och fick rosset. :D Sen kollade vi på några andra och sen så tog vi ut Showgun.

På honom tävlade jag 70 cm (L.C) Han var jätteduktig när jag red fram och banan var ganska bra, lite konstig bara... Och det var inte så många alternativ i omhoppningen. Hoppade lite och han var jättefin. På banan var han som enn tiger, skulle vara över hindrena! I omhoppningen var det inget snack om saken, full fart och svänga! ;D Nollnolla, och bästa tiden! Vinst på den andra tävlingen! :D Hade bara ridit honom 4 gånger! Vi slog dessutom 2:an med 3 sekunder! xD

När Shoggie var klar i L.C var det tänkt att jag skulle rida Aska i laget, men ägarna till honom frågade om jag ville rida honom i laget. Och det ville jag. Banan var så stor och Aska var nog bara glad att hon slapp hoppa. ;) Så då red jag honom i laget. Han var super och vi var felfria och fick 53 poäng i stil. det var bara tre st som hade bättre! :) Sen red Elin och hon var nolla och ficl 46 i stil Sofie var nolla och hade 52,5 i stil... Och vi VANN!!!! ;D 151,5 poäng sammanlagt och vi är till final! Det var superkul! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0