Hoppträningen igår

Igår var Gunvald superfin i början av hoppträningen, lite stark bara, men han blev verkligen superfin när vi började hoppa, bara flög över hinderena och lyssnade superbra! Men när vi skulle hoppa en båge, när vi fortfarande hoppade fram, missbedömde han avståndet till hindret, och det blev som att han bara tog ett galoppsprång över det (och det var kanske 70 cm) så han fick bommen mellan benen och vi gick omkull. Jag vet inte riktigt vad som hände sen, jag kände att han tryckte, typ låg, på mig, och sen jag jag liksom helt plötsligt uppe... Men jag tror att han låg på mig 3 gånger innan jag ställde mig upp. När han stog upp sen stog han liksom bara och hängde med vänsterbenen, men sen när vi hade tagit av benskyddet ställde han ner det och började stödja på det ganska snabbt. Efter kanske en kvart började vi gå med honom och han haltade ganska rejält, men då på höger fram. Vi åkte hem då, och han hade liksom inte problem med att backa ut ur transporten. Men han haltade ju.

Men efter många pussar och kramar och tårar åkte vi tillsist hem, och nu idag mår han mycket bättre :D Han haltar knappt i skritten idag , och det är väldigt skönt!
Jag har, helt otroligt nog, bara lite ont i knäet , och är lite stel i ryggen! Och ändå har jag haft 300 kilo ponny på mig! Då fattar man vilken tur vi hade i otureln iallafall! <3

Nu får vi hoppas att Gunvald kryar på sig så fort, så att vi snart kan hoppa igen! <3

Puss


Skulle inte klara mig en sekund utan dig! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0