Tävling i Söderköping

Idag tävlade jag i Söderköping på både Gunvald och Showgun. Red L.B L.A på båda! :)

Började med L.B på Showgun. Det blev lite stressigt i början, men vi fixade det! ;) Han var seg, men  vi nollnollade ändå, men  vi blev första utanför placering, så vi var lite för långsamma ;)
Sen red jag samma klass på Gunde, och han var fin, men rev första i omhoppningen. Men jag red ganska fort efter det och kom tvåa iallafall, så det var kul! :D

Sen blev det L.A, och då började jag med Showgun igen. Han var verkligen SUPERFIN! Och vi var nolla hela vägen till sista hinder i omhoppningen, men där hoppade han så nära hinderstödet att jag rev med knäet, och det gjorde väldigt ont ett tag, men det gick som tur var över ganska snabbt. Vi fick iallafall 0+4 fel, jag är supernöjd, men tycker ju att det skulle varit kul om vi kunde hållit ut lite till detdär hindret... ;) Hade vi nollat hade jag vunnit med 2,5 sekunder...

Red sen Gunde, och han kröp intill på första hindret, men rev inte. Sen liksom hände det nåt. Han blev jättefin, typ hoppade asbra över nästan alla hinder, tills kombinationen som var sista hindret i grunden. Då kröp han intill och rev in och gick på två galoppsprång imellan, men han klarade det ut och jag är jättenöjd! Har liksom inte tävlat L.A sen Varberg, och det var ju liksom i Juli... ;)  Så jag är jättenöjd med båda pållarna! :D

Showguns matte har nu fått en till liten son, så han kommer att bo hos oss några dagar, och det känns jättekul! :D Känns bra att få rida honom lite nu, när jag verkligen har lärt känna honom ordentligt!

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0