..

Började med att rida Gunvald idag. Jag red tillsammans med mamma som red owen och sen några vi känner red på Olympia och Aska. Vi skrittade först ut ett varv i skogen och sen red vi på banan. Gunvald var superfin! Liksom igår red jag fram ganska länge i både skritt och trav så att han blev mjuk och fin. Sen koncentrerade jag mig mest på galoppen. Tränade mycket ökningar och minskningar. Han var fin, men det tar fortfarande lite för lång tid innan jag får tillbaka honom ordentligt. Jag tränade också mycket på sidvärtsövningar även i galoppen, och när han förstod vad han skulle göra blev han superfin!

Sen red jag Veronica. Hon var jättefin idag! Redan från början kändes det som att jag fick flyt, hon bara travade på utan några konstigheter. Övergångarna kändes mycket bättre och det kändes som att jag höll mina händer mycket mer stilla också! Även i galoppen hade vi mycket mer flyt idag!
När hon var uppvärmd ordentligt fick hon galoppera över lite bommar och småhinder. Det kändes riktigt bra de allra flesta sprången och hon var som en liten gummiboll, lätt att både rida fram och tillbaka. Superfin! :)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0