If I stumble if I fall

Började med att rida Veronica idag. Hon var superfin! Jag red lite lektion för mamma och fick mest öva på att hålla händerna stilla och rättvända, mitt allra största problem inom ridningen just nu. Jag red mycket på volter och övade mycket övergångar och galoppfattningar. Det gick superbra, hon väntar verkligen numera, behåller formen och trampar under sig! :) Som sagt är det mest mig själv jag måste träna på, händerna ska vara stilla, mjuka och rättvända, armbågarna ska vara intill kroppen, jag måsta ta bak axlarna och ta fram magen, rida varje steg... Ibland tror jag att jag blir tokig...! Men, gör jag allting rätt går hästen som en klocka! Så jag måste helt enkelt skärpa mig!

Vi hoppade några små språng också, bara för att få flyt då de sista sprången i tisdags blev lite kantiga och vi missförstod varandra lite. Hon var jättefin, glad och framåt men väntade ändå på mig! :)

Sen red jag Gunde tillsammans med mamma som red Amadeo ( en unghäst som är på bete hos oss som mamma sätter igång). Vi red först några varv på banan och sen skrittade vi ut i skogen. Gunvald kändes ganska seg och stel i början. Jag red mycket tempoväxlingar, sidvärtsrörelser osv och då lossnade han lite, och blev faktiskt också piggare och mer uppmärksam på mig, men han kändes ändå inte riktigt som sig själv.
I galoppen kändes han faktiskt mycket bättre efter ett par varv, han mjuknade och kändes mer arbetsvillig! Dock så kunde jag inte fortsätta så mycket längre än kanske 30 min på banan eftersom Gunvald skulle följa med Amadeo ut på tur som "moraliskt stöd" ;)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0