Tävling Nykyrka 12/8

L.B, Mountain Horse Pony Cup kval:
 
Tävlingsdagen började med en L.B med båda ponnyerna, och Gunvald började. Han var superfin, men han var inte sådär supertaggad som han brukar. Men det kanske var tur det, när det var stilbedömning och allt ;)
På banan kändes han riktigt bra, och hoppade super! Tyvärr rev vi den absolut sista bommen, så himla typiskt! Han lyfte inte ordentligt på hovarna, helt enkelt! Vi fick 46,5 i stil (två poäng var avdragna eftersom vi rev ett hinder). Jag är ändå nöjd, det var en riktigt fin runda om man bortser från det sista..
 
Sen red jag samma klass på Veronica, och hon kändes verkligen super! Det var på två språng som jag kom liiite efter, men annars var allting klockrent! Vi fick 52,5 i stil, vilket ledde till en delad andraplats! Och I Mountain Horse pony cup vann vi,  eftersom hon som vann själva klassen inte ingår i vårt distrikt! :D Segrarna i alla kategorier kom också från samma klubb, och vi alla tränar för samma tränare ;) Så himla kuuul! :D
 
L.A:
 
Gunvald var SUPERFIN, kändes mycket bättre än i L.B:n! Vi var felfria i grunden, men rev ett hinder i omhoppningen eftersom vi kom lite fel på det och jag satsade lite också, men det gjorde ingnting, för den här rundan kämpade vi med varandra, och inte tvärtom! En riktigt kämparunda, och han hoppade som en gud! Är riktigt nöjd!
 
Veronica gick också fantastiskt! Hon var jättepigg, men ändå uppmärksam på mig hela tiden och hon väntade hela tiden. NOLLDE!!!! Jag är så glad så det finns inga gränser! Nu är vi kvalade till Ungponnychampionatet! :D En av våra absolut bästa rundor!
 
Puss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0