You wake me rise when I fall

Jag började med Veronica idag. Jag red på banan. Hon kändes riktigt bra längre stunder, men lite då och då (mer och mer sällan) tappar antingen hon eller jag koncentrationen eller missförstår varandra en aning, och då blir det liksom fel. Men nu hittar vi för det mesta tillbaka till flytet efter bara en kortkort stund, vilket ju är mycket bättre!
Även idag fick jag träna mycket på mig själv. Hon går som en klocka när jag gör precis allt rätt, men det gäller att hitta en balans mellan allt. Allting går att göra både för mycket och för lite... Hon var mjuk och uppmärksam på mig hela tiden :) Jag övade också lite galoppfattningar vilket fungerade superbra idag! Antingen behöll hon formen genom hela fattningen eller så kom hon tillbaka till formen direkt! Jag är nöjd med henne idag :)

Sen red jag Gunvald, också han på banan. Jag travade fram ganska länge och flyttade honom mycket åt sidorna för han kändes lite småseg och ganska stel. Men när han hade fått trava fram ordentligt blev han som vanligt i formen och kändes mjuk och fin i sidorna också. :) I galoppen var han super! Jag tränade på att öka och minska galoppen en hel del. Det funkade jättebra, han har världens register när han väl försöker! Jag tränade lite galoppombyten också och de funkade faktiskt bättre än vanligt :D

Aska fick vila idag. :)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0