1/1-2012

Sååå första inlägget för i år, känns bra! Tänkte skriva lite om 2011.

2011 hände det massa saker, alltså saker jag inte ens kunde drömma om! Vem visste att jag skulle få turen att rida lilla fina, underbara och fantastiska Showgun? Inte jag iallafall...



Jag började året med ett mål, jag skulle kvala MSV. Inte för att jag kanske skulle rida MSV, inte på någon speciell häst...(fast att jag trodde att det var Gunvald jag skulle kvala på) Men jag skulle kvala! Och det gjorde jag, och det är jag riktigt stolt över, tack Shuggie <3



Jag hade inga speciella mål för någon speciell häst, jag tänkte inte att jag skulle göra just det med Gunvald, och just det med Aska, och sen när Showgun kom in i mitt liv satte jag inte upp något speciellt mål för oss. Jag tyckte att det där kvalandet räckte, och det hade jag i bakhuvudet hela året!



Det mest speciella jag har gjort i år har varit:
* Min första nolla i L.A, med Gunde på Heda Ridklubb den 21/5-11, en helt otrolig runda, så himla fin. Trots att det var många månader sen är jag fortfarande riktigt stolt över den rundan, han var avslappnad, med mycket GO i galoppen, och han hoppade fantastiskt! Plus att jag kom 4:a just den starten.





* Jag var i Varberg i år igen (21/7 till 23/7-11), och kom 6:a i första kvalet, 6:a i andra kvalet, och 3:a i finalen i "Krabbcupen" på Showgun. Jag petade den absolut sista bommen på hela meetinget, men jag var ändå så himla stolt!
Gunde och jag red inte våra bästa rundor den tävlingen, men jag var riktigt nöjd med våra prestationer där. Även fast att resultatet i L.A:n blev UT så var jag faktist nöjd med honom ändå, han hoppade otroligt, bara att rädslan tog överhanden den just den där starten.

Det finns massor bilder på oss från Varberg här:
http://webshop.equipe.com/?q=sofie+jansson&x=0&y=0


*Jag var i Grevagården den 9/12 till 11/12-11. Vi var nolla i varje klass, en L.B och tre L.A:er. Det var min första nationella tävling, jag kvalade MSV... Och dessutom fick vi två placeringar, vi kom 4:a min första L.A där (och just den rundan jag kvalade MSV) och våran sista start var kom vi 2:a, även det en L.A. Jag är så himla stolt över den här tävlingen och kommer alltid att vara det!

* Det faktum att jag fick turen att få tävla Showgun mitt sista år på B-ponny! När jag red min första start på honom hade jag bara ridit honom en gång. Sen red vi 30 starter tillsammans, med 8 placeringar och 8 vinster. Plus en clear rond rossett från Varberg. Vi passade perfekt ihop, det är bara att konstatera! Tack Showgun <3

Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0