bruumm

Första skoldagen idag då, kändes inte särskilt kul... Vi har börjt gå i backaracker, eller conteinrar eller baracker eller vad det nu heter,  eftersom skolan renoveras. Det är trångt, och det känns inte så lockande att gå ut utan ytterkläder nu, men det får vi göra iallafall.

För att muntra upp mig red jag en sväng i skogen på Gunvald tillsammans med mamma som red Olympia. Han var ganska bråkig, taktade och ville inte arbeta. Så vi red på en liten volt på ett gärde en liten stund. Där var han ganska fin, men han fastnade liksom i handen (dvs det var svårt att ge eftergift) och då går han inte riktigt ärligt på tygeln. I galoppen började han att bocka och så, vilket han nästan aldrig gör, men jag tror att det beror på att han fäller massor nu, så han har varit tjurig och verkar kittlig de senaste dagarna. Men jag hoppas att det går över snart, annars får vi fixa lite B-vitamin så att han får det lite lättare :)

Aska fick stå idag, men jag ska rida henne lite imorgon :)

Puss


Kommentarer
Postat av: N

Sv: Äsch, det var ingenting :) <3

2012-01-11 @ 07:49:29
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: julia

sv; ja han har ett väldigt stor trav om man säger så! ;) Sen så ser han ju väldigt liten ut, men han har varit på gränsen till storhäst, men sen när han slappna av så blev han precis maxad D! hehe :)

2012-01-11 @ 16:50:46
URL: http://hasteeen.blogg.se/
Postat av: julia

sv; han är ganska så hög, men lite mer ädel i typen, så det gör ju att han ser lite mindre ut! :)

2012-01-11 @ 20:59:44
URL: http://hasteeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0