~

Tar dagen lite kort.

Började att rida Showgun i morse, red ut en tur och red sen på en äng då ridbanan var frusen. Han var riktigt fin vissa stunder, jag red också med sporrar på honom idag. Det kändes som att han tycker att det är roligare att jobba lite idag än igår... Jag drev honom fram till bettet hela tiden, så att han inte fick tid att sega. Mitt problem med honom är att han gärna går "för mycket på tygeln" för att slippa arbeta ordentligt. Så jag måste "lyfta upp" näsan på honom ganska ofta, och jag känner oftast inte själv när han går bakom hand. Men det går bättre nu än några månader sen iallafall :)

Sen red jag Gunde direkt, på gärdet precis bredvid stallet. Han var riktigt  fin! Böjde först igenom honom ordentligt, ställde honom utåt lite och så för att han skulle bli mjuk. Sen red jag lite slutor i galopp och gjorde galoppombyten i hjälp av slutorna. Mitt problem här är att jan gärna lutar mig framåt i galoppombytena, istället för att räta upp mig och hjälpa honom igenom de. Men när jag tänker på att räta upp mig byter han oftast rent, dock byter han lättare till vänster än till höger. Men jag ska träna ganska mycket galoppombyten och så nu, jag har tränat det ganska länge men aldrig riktigt gått in för det helt. Men det ska jag göra nu! :) Men som sagt Gunde var riktigt fin, är supernöjd med honom!

När jag var klar i stallet fick jag skjuts ner till byn där det var fotbollscup med tjejorna! :D Tyvärr delade vi upp oss i två lag, och det gick inte så bra för just mitt. Men det andra vann! :D Grattis tjejor!

Puss


Kommentarer
Postat av: N

Sv: Hej, det är bara bra med oss! :) Med er då?

Jo, jag har redan planerat hela fälttävlansterminen så jag är hur taggad som helst. Ska bli superkul! :D Har du planerat några? <3



Jag kan svara din fråga i ett inlägg inom ett par dagar om det är okej? :) <3

2012-01-08 @ 17:16:19
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: julia

sv; jaha skojigt! :)

2012-01-09 @ 14:54:33
URL: http://hasteeen.blogg.se/
Postat av: julia

sv; jaha skojigt! :)

2012-01-09 @ 14:54:33
URL: http://hasteeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0