Every day it will rain, rain, rain

Började med att rida Gunde idag.
Vi skrittade först fram i skogen och red sen på volten på gärdet. Han var ganska fin, men lite stel. Därför red jag honom på volter och böjde honom både utåt och innåt så att han skulle bli mjuk i sidorna. Det funkar alltid så han blev mjuk ganska snabbt så då travade vi lite och fortsatte med samma saker. Jag flyttade lite på honom också och det jändes bra. Jag red inte så mycket och galopperade inget för att det var ganska hårt. Men han var helt kall i hovarna idag så nu kan jag nog börja rida honom som vanligt igen. Härligt!

Sen red jag Aska tillsammans med H som red Owen. Det gick bra, med tyvärr så var det halt på grysvägarna så det är svårt att ta sig fram :( Men vi red lite på ett gärde i skogen iallafall. Jag försökte som vanligt att få Aska att bli så känslig som möjligt för hjälperna, och idag försökte jag att få henne att böja lite på sig också. Det gick bra, men det är något vi verkligen måste träna mer på.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0