Hoppträning! :D

Red Aska vid 9 imorse, och hon var ganska fin. Lite seg men annars fin. Jag red barbacka såklart! (det känns bättre än att rida med sadel nu när jag nästan är för stor för henne) Jag galopperade lite på ett gärde men annars var det mest skritt.

Sen åkte jag till Sofie en stund.

Efter det åkte vi iväg på hoppträning med Gunvald. Han var superduperfin! Det var länge sen han var så fin (om han ens varit så fin nån gång) Redan när jag red fram kändes det jättebra och han sökte sig ner mot bettet och arbetade jättebra i fin form. Vi travade över lite bommar och hoppade lite bockar och han var väldigt pigg och svarade inte så bra för ytterskänkeln, men efter ett tag hade han "hoppat av" sig lite och då föll han in i samma lugn som han var i när vi red fram. Efter en stund började vi hoppa en liten serie (bock med ett galoppsprång till kryssoxer) och där var han verkligen superfin, hoppade som *** och så himla fint! Kan inte säga annat än WOW! Sen red vi något som liknade en dogleg och där blev han lite stark och drog iväg med mig ett par gånger, men när han förstod vad han skulle göra blev han jättefin där också. Sen hoppade vi en oxer med galoppbommar framför och det kändes som att det var ganska långt avstånd mellan galoppbommarna så man fick galoppera på rejält! Men vi fick till det också och när vi till sist satte ihop övningarna till en bana hoppade han  som tusan, helt underbart! Jag bara dör! Världensbästa<3



När jag skrittade av åkte mamma och hämtade en viss... ponny. Kan ni gissa?
 
Showgun såklart! :D Så nu är han hos oss ett par dagar medans hans mattar o hussar är på kryssning.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0