I will keep you by my side

Idag gick jag upp vid 9 och då släppte ut hästarna och gav de hö. Sen mockade jag 5 boxar, fixade hö, havre, vatten, halmade boxarna, gjorde betfor osv. Jag var klar först vid halv 1, och då kom jag på att jag inte hade ätit nån frukost... Så då åt jag frukost/lunch.

Sen red mamma, pappa och jag ut en tur. Jag på Shoggie, mamma fick låna Gunvald och pappa red Olympia. Det gick ganska bra, men Gunvald var lite hispig och hoppade till nästan hela tiden. Showgun var lite tjafsig och bråkig, han skulle inte göra som jag ville tydligen. Efter ett tag struntade jag i det och tog tag i honom på ridbanan istället. Där var han ganska fin, men lite seg och det kändes inte som att han gick ärligt fram för skänkeln. Men han gick helt okej.

Direkt efter det red jag lite på Aska barbacka på banan. Hon var superduktig! :D Riktigt pigg och lyssnade ordentligt. Jag tränade på samma saker som jag har tränat på de senaste gångerna jag har ridit henne. Trava, göra halt, skritta, galoppera, halt osv, för att hon ska bli uppmärksam och lyssna fram för skänkeln hela tiden. Jag har dessutom börjat att använda rösten mycket mer än jág brukar när jag rider henne, och det funkar hon jättebra med! :)

Nu ikväll har jag fixat mycket med mitt "projekt" som jag ska ha i sommar. Jag vill inte avslöja det nu, ett annat inlägg kanske? ;)

Puss


Kommentarer
Postat av: Julia

sv; tack så mycket!

detsamma :)

det är bara bra, hur är det självdå? (:

2012-01-06 @ 01:31:09
URL: http://hasteeen.blogg.se/
Postat av: Julia

sv; vad bra då! :)

2012-01-06 @ 21:43:23
URL: http://hasteeen.blogg.se/
Postat av: julia

sv; Just nu har jag en D-ponny som heter Värends Sebago. Han är en new forest f.98 som jag har hoppat upp till msvb! Målet med honom beror lite på hur det går då han har varit lite småträlig ett tag, men går han bra så vill jag få bra rundor i msvb. Sen så har jag tävlat lite på Slim Shady som är SissiLiljas ponny, och han är 7år och har tävlat 3-4 gånger, varav två med mig! Men han är tyvärr inte min utan jag rider lite på honom ibland bara! :)

Vad har du för hästar då, och vad är era mål? :)

2012-01-07 @ 17:30:34
URL: http://hasteeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0