I will love you until the heart stops beating

Jag började med att rida Showgun idag. Jag red ihop med mamma som red på Owen. Vi red först ut en tur och red fram och tillbaka lite på en väg i skogen. Showgun var superfin! Han hann inte börja bråka som han gör ibland, utan istället red jag honom fram till bettet direkt och lät honom gå i en låg form och trava på ganska mycket framåt. Ibland försökte han börja galoppera, och istället för att börja dra i honom för att han skulle sakta av så lät jag honom galoppera och kortade ihop honom så att han hela tiden gick parallelt (stavling?) med Owen. Efter ca 15 meter bröt jag av till trav igen och då travade han på riktigt fint och tuggade på bettet, istället för att börja bråka som han brukar göra om man bara bryter av direkt. Efter en stund red vi hem igen och red ett par varv på ridbanan. Shuggi var superfin! Men jag red inte så länge där för han har precis blivit igångsatt.



Sen red jag tillsammans med mamma igen, men den här gången på Aska och hon red på Olympia. På de red vi också ut en tur i skogen innan vi red på banan. Jag tränade mest på att Aska skulle gå fram när jag sa till henne och att hon skulle bryta av när jag sa till henne. Hon har blivit superduktig! Nu kan hon fatta galopp och göra halt på samma långsida, och dessutom med mest hjälp av rösten! Stolt matte här!


Det har hänt lite med den där damen sen hon kom till oss för 5½ år sedan...

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0