Just a shot in the dark that you just might

Jag och mamma åkte iväg och red i ridhus idag med Owen och Gunvald. Det var superskönt att bara låta de gå lite utan att behöva vara rädda för att halka hela tiden.
 
I början av ridpasset var Gunde väldigt pigg och taktade nästan hela tiden. Därför började jag arbeta honom ganska tidigt i skritt och trav. Jag böjde igenom honom ordentligt i båda varven för att han skulle bli mjuk i sidorna och red lite sidvärtsövningar. Jag galopperade lite ganska tidigt också. Han var riktigt fin! Problemen var bara att när vi bröt av från trav till skritt gjorde vi det ofta aldeles för tvärt och då drog han upp huvudet. Och att han började att takta i varje övergång från skritt till trav och försökte galoppera. Men det berodde ju på att han hade otroligt mycket överskottsenergi nu när det knappt går att rida alls hemma. Jag är supernöjd med honom, han var jättefin!



Sen när vi hade kommit hem red mamma och jag snabbt ut en sväng med Aska och Olympia. Det gick bra, och vi red lite på volten uppe i skogen också. Aska var jätteduktig och lyssnade jättebra för hjälperna ! :)





Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0