just promise that it's you and me forever

Började med att rida Prickig idag. Jag red bort till gärdet som jag red på bl.a i söndags eftersom jag slutade tidigt och det var ljust ute. Han var väldigt pigg i början och lyssnade nästan inte alls på mig. Han var stark och framtung och ville bara springa. Flera gånger fick jag göra halt och rygga honom några steg. I galoppen var han bara kaos. Bara sprang och försökte inte arbeta överhuvud taget. Då började jag om från början och började att arbeta honom i skritt, och så småningom även i trav och galopp. Och det blev som en helt annan häst! Han gick ju inte super, men han började att arbeta och lyssna på mig. Så jag är nöjd med slutet av ridpasset iallafall.

Sen red jag Aska tillsammans med mamma som red Owen. Vi red på volten i skogen. Jag gjorde ganska mycket tempoväxlingar för att få henne lydig och jag bljde lite på henne också. Hon var jättefin och pigg! Jag är supernöjd med henne :)

Imorgon rider jag Aska innan jag har fotbollsträning på eftermiddagen. Sen åker jag till Elina och sover hos henne, så det kommer kanske inte bli jättebra uppdatering :/ Men jag försöker iallafall att blogga på eftermiddagen :)

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0