Tolka! :D

I morse när jag vaknade så snöade det, så varför inte inviga året med att tolka? Så jag tog in Aska typ vid lunchtid och då fixade jag iordning henne och sen började vi åka. Hon var superduktig! Pigg och glad. Framförallt tyckte J och bror att det var riktigt kul att åka pulka efter henne! Vi körde först en stund på ridbanan i skritt och trav och någon galopp på långsidorna. Sen tog vi ett litet varv i skogen, mest galopp såklart ;D! Det var bara någon gång som jag tyckte att det kändes som att hon ville sticka iväg, men då gjorde jag lite tempoväxlingar mellan skritt och trav tills hon började att lyssna på mig igen. I slutet blev hon lite trött, men det var inte så konstigt, vi var ute en ganska lång stund. Jag är supernöjd med henne! :D

När vi kom tillbaka med henne red mamma och jag ut på Owen och Gunde. De var fina! Men Gunvald verkade mest förundrad över att jorden fortfarande var kvar efter alla smällar igår! Vi red ett par varv på samma gärde som igår, och han var superduper fin!!! Jag gjorde inget speciellt, travade lite och galopperade lite i varje varv. Han var lugn och avspänd, och jag kunde precis som igår nästan släppa ut hela innertygeln utan att han sträckte ut halsen! Duktig kille!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0