^_^

Började med att rida Veronica tillsammans med V som red på Aska idag. Vi skrittade först ut en tur och sen red vi på banan. Veronica var pigg men fin ändå. Vi hoppade några minisprång (typ 30cm) bara för att pluppa över och att jag skulle kunna känna galoppen ordentligt igen efter missarna i söndags. Hon var superfin, men jag har av någon konstig anledning börjat luta mig framåt och titta ner i sprången istället för att titta framåt, så hon blev lite obalanserad i landningen i början men när jag skärpte mig blev hon mycket bättre!
Jag red Aska lite också för V behövde åka. Hon var lite seg, men gjorde ändå vad jag krävde av henne :)

Sen red jag Gunde med mamma som red på Olympia. Vi skrittade också ut innan vi red lite på banan. Gunvald var väldigt spattig i början och koncentrerade sig på allt annat än ridningen, kollade runt om banan och försökte "springa ifrån mig". När han gjorde det flyttade jag honom åt sidorna och när jag kände att det var jag som styrde igen var jag noga och arbetade honom hela tiden och då blev han superfin! Galopptränade honom lite också över minihindrena och han var superfin! :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0