Allt jag önskar och lite till

Började med att rida Gunde idag. Han fick arbeta lite lätt på banan först. Red på mycket volter och serpentiner för att han skulle bli mjuk. Han var superfin, förutom att han var lite småstel i början, som han brukar vara. Bakskor verkade funka bra också, jag kände ingen direkt skillnad med kanske? Jag hoppas det iallafall :) I slutet av ridpasset var han superfin, mjuk och rund och framförallt galoppen var sjukt bra och han jobbade på i rätt form, försökte inte bli för låg som han brukar! :D Travade av honom lite lätt på banan först och avlsutade honom helt sen i skogen :)

Red sen Veronica. Först skrittade vi ut och sen red vi lite på banan. Tränade jättemycket övergångar och därför blev det lite tjafsigt, det är ju det vi måste öva på liksom. Men det blev bättre och bättre iallafall! Gjorde framförallt mycket galoppfattningar och avbrott från galopp för att stärka henne i bakbenen, och det funkade jättebra! :)

Aska hann jag tyvärr inte rida, och sen tror vi att hon har fått nån fångkänning eller något igen :( Jag har sett henne ligga ner tre gånger idag... Så hon får bara äta litelite hö nu och imorgon får hon stå inne helt så hon inte får i sig något gräs. Stackarn, men hellre det än att hon får ont i benen :(

Puss


Kommentarer
Postat av: Amanda - en satsande dressyrryttare

svar: Åå tack! :D detsamma! Hon är en connemara, vad ärr din för ras? :)

2012-05-30 @ 22:58:09
URL: http://perfectpony.blogg.se/
Postat av: Amanda - en satsande dressyrryttare

svar: Okej! Härligt! :D

2012-05-31 @ 21:22:33
URL: http://perfectpony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0