Hoppträning

Var iväg och hopptränade idag med Veronica för TT på Vreta. det gick bra. Veronica var som vanligt mjuk och fin redan från början, både när vi red fram lite enskilt och när vi red över bommar. Idag var hon mycket lättare att korta och länga över bommarna - stort +!

Vi började att hoppa fram på två kryss på dogleg med en volt imellan och hon var superfin, hoppade lite överdrivet högt, men då river hon ju iallafall inte ;) Fick träna på att gå på henne ordentligt med ytterskänkeln på volten, och när jag gjorde det funkade allt så mycket bättre!
Sen fortsatte vi att hoppa fram på de hindrena fast då var de oxrar (ena hade galoppbommar framför) och så hoppade vi ett räcke efter också. Det funkade jättebra, hon hoppar ju mycket bättre när det är lite högre!

Sen hoppade vi på en spets (ett räcke med bommar som ligger en liten bit från mitten, för att man ska hoppa mitt på hindret). Veronica tyckte den var lite läskig först men gjorde ingenting. Sen hoppade hon över den som att hon aldrig gjort annat :)

Avslutade med att sätta ihop allt till en bana. Jag tror hindrena låg på 1m eller något i slutet och det funkade superbra, jag trycker inte av henne nu och jag backar inte av henne heller. Perfekt alltså! ;)

Gunde och Aska fick stå idag.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0