Life is good - trots regn

Började med att rida Veronica idag i regnet. Red tillsammans med mamma som red Olympia. Vi skrittade först fram en liten tur i skogen och sen red vi på banan. I början var hon lite springig och så, men ganska snart slappnade hon av och började att jobba på ordentligt. Vi gjorde lite sidvärtsövningar för att gå henne mjuk och hon var superfin, höll formen och var uppmärksam hela tiden. Även galoppen funkade jättebra idag. Galoppfattningarna börjar sitta nu i båda verven nu när jag har lärt mig ordentligt hur jag ska göra. Hon blir inte för låg eller lägger huvudet på sné så ofta nu när vi galopperar heller! Dessutom funkar det fantastisk bra i alla övergångar, och hon har blivit mycket lättare att länga och korta nu också. Vi har helt enkelt börjat lära känna varandra! :D




Red sen Gunde med mamma som red på Owen och V som red på Aska. Det gick bra. Vi började med att rida på banan en stund. Jag började med att mjuka upp honom ordentligt i början och han var superfin! Sen red vi lite serpentinbågar med mycket övergångar och så. Han var hur fin som helst, lyssnade hela tiden och var jättefin i formen. Gjorde några travökningar också, och det gick mycket bättre än vad det gjort på länge! Galoppen var han superfin i också, han blev lite låg då och då med då var det bara att plocka upp honom och tänka att jag red honom i uppförsbacke så blev han superfin! Det gick bra för V med Aska också, trots att hon var väldigt seg.


Hihi prinsen vill inte vara med på bild ;)

Tillsist kom Sofia över med Hella och då hoppade jag henne lite. Det gick ganska bra, hon testade mig och var lite tjurig i början, men efter en stund blev hon fin! Hon var ganska pigg idag faktist och hon hoppade jättefint! I slutet hoppade vi lite högre också, runt 80-90cm nånting trorjag! :)



Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0