Should that be should that be

Började med att rida Veronica idag. Precis i början var hon lite tjafsig, men efter bara en kort stund slappnade hon av och började arbeta jättebra! Jag själv körde också på annan teknik idag, pratade med henne hela ridpasset och berömde henne varje gång hon gjorde minsta lilla rätt och gav henne bara en liten tillrättavisning med skänkeln om hon gjorde något "fel". Och det funkade jättebra, hon blev mycket mer uppmärksam på mig och lyssnade hela tiden på vad jag sa. När vi hade ridit en liten stund lade vi ut ett par galoppbommar och två pyttehinder (40-50cm) som vi bara galopperade över för att jag skulle känna galoppen. Och ghuuud vad fin hon var! Ett par gånger landade hon i fel galopp, men då bytte hon direkt! Vi kom perfekt på både bommarna och "hindrena" hela tiden! Är suuuupernöjd med henne, det kändes jättebra inför tävlingen på söndag! När vi var klara på ridbanan skrittade vi på en liten tur i skogen :)

Sen red jag Gunde på banan. Han var fin redan från början, men lite stel nästan. Men han mjuknade efter en liten stund och var lugn hela tiden. Vi checkade bara basic-grejer. I galoppen var han helt fantastisk, mjuk och bar sig sjukt bra hela tiden! Galopperade över galoppbommar med honom också, och han gick jättebra över de två, tre första och sen snubblade han över den sista som för att säga "dethär med bommar har aldrig varit och kommer aldrig va nånting för mig", så jag lät honom slippa och hoppade några språng istället ;) Han var jättefin i början, men han hoppade jättedåligt på ett räcke som han rev flera gånger... Så då sänkte vi det och drog ut markbommen ganska mycket och då funkade allt igen! På oxrarna var han superfin! Och nu låter det som att jag har hoppat en hel hopplektion, men jag hoppade bara några språng för att få igång galoppen och känslan till imorgon! :)

Puss


Får bjuda på en bild från i somras. Tog ett par förut i stallet, men jag orkar/hinner inte ladda upp de nu, och jag kan ju inte mobilblogga från min htc ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0