Summerdreams♥

Började med att rida Gunvald på ridbanan idag. Han var något spänd precis i början, men det släppte efter några varv i trav och han blev superfin! Mjuk, bar sig bra och "släppte ner" mig i sadeln när jag satt ner i traven ganska direkt när jag började att arbeta honom ordentligt, och det händer oftast inte förrän efter 20 min eller något. Vi tränade på lite serpentinbågar och övergångar, och vi gjorde också några galoppfattningar för att bara få honom att lyssna och vänta. Han var jättefin! :D



Sen hoppade jag Hella för mamma på banan. I början tränade vi mest på att hon bara skulle gå fram. Det gick ganska bra, men hon var väldigt seg. Efter en liten stund hoppade vi iallafall, men det viktigaste även då är att hon ska gå fram, och det gjorde hon inte riktigt i början, men i slutet funkade det jättebra! Vi hoppade inte alls högt eftersom det viktigaste just nu är vägen mellan hindrena, och inte hindrena i sig. Vi avslutade med lite dressyr och det funkade jättebra, hon försökte verkligen och bar sig fantastiskt fint! Duktig ponny!



Red sen ut en liten tur i skogen på Veronica med mamma som red på Olympia, Joel som red på Aska och Evalena som gick. Jag red barbacka. Det var jättemysigt och Veronica tyckte nog att det var skönt att slippa arbeta idag ;) 
 
Det gick bra för Joel med Aska också, fast att det var ett bra tag sen nu! :) 

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0