*trött tjej kommer inte på nån bra rubrik*

Idag slutade jag halv 4 och kom hem vid 4 typ. Då åkte jag på hoppträning med Gunvald direkt.

I början var han väldigt pigg och stark, och ganska stel (tror egentligen inte han var så  stel, bara att han inte orkade börja på sig). När vi red fram på galoppbommar sprang han typ bara . Efter ett tag lugnade han iallafall ner sig och mjuknade lite. När vi började hoppa fram var han fortfarande lite stark men lyssnade iallafall lite på mig. Han hoppade super!!
Sen när vi började hoppa lite riktiga hinder och när vi hoppade en bana blev han som en annan häst och började lyssna på mig ordentligt, han blev lite stark någon gång, och då rev vi, men annars var han helt sjukt fin! Vi kom i perfekt framåtläge till alla hinder och han klippte bara av! Är supernöjd med honom! :D

Sen när jag kom hem red jag Veronica på banan. Hon var fin, lite okoncentrerad pga flugorna och så skakade hon lite på huvudet, men annars var hon superfin! Jag tränade mycket på att rakrikta henne och att flytta på henne och hon var superfin, lite "efter" eller vad man ska säga när man typ ville bryta av. Men jag är nöjd! :)

Nu ska jag duscha och sen sova, skola imorgon ju... Men vi slutar tidigare iallafall, 12.40! Känns bra!

Godnatt Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0