Jag vill att ditt hem blir där jag hänger min hatt

Började med att rida Gunvald idag. Skrittade först ut en liten sväng och sen red jag på banan. I början ville jag bara ha honom mjuk och böjbar, så jag flyttade lite på honom och ställde honom år båda håll. Han var lite stel direkt i början men mjuknade snart. När vi hade gjort det en stund gjorde jag lite övergångar och så så att han skulle lyssna och det funkade superbra! I galoppen var han dock springig och tjafsig, så jag gjorde halt på honom och ryggade ett par gånger. Efter det funkade allt jättebra, han blev superhärlig i formen men var lite seg (för att vara Gunvald då). När galoppen kändes bra avslutade jag honom så att han inte skulle tappa nånting. Är riktigt nöjd med honom!



Sen red jag Aska en liten sväng i skogen barbacka. Det var alldeles för länge sen! Vi skrittade mest, men travade och galopperade lite också. Det var superhärligt och hon var jättepigg! :)



Imorgon ska mamma rida Veronica och jag ska skritta Gunde lite. Senare på kvällen är det fotbollsmatch, så Aska får stå! :)

Puss

Kommentarer
Postat av: Tilda

Sv; Nä, man kan aldrig lita på mobilens rättstavning....



Är sjuk, så har tittat bloggar hela dagen :)

2012-05-07 @ 23:21:07
URL: http://tildazblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0