Lev varje dag som att den vore den sista (onsdag 3/10)

Idag började jag med att rida Gunvald ett ganska hårt dressyrpass på banan. Han var väldigt stel i början, trots att jag red igenom honom ordentligt igår. Så jag mycket i trav och lättridning och gjorde mycket lösgörande övningar, flyttade mycket på honom och red mycket på serpentiner och volter. Efter en ganska lång stund, kanske en kvart, blev han ganska mjuk iallafall, fast han satt fortfarande fast lite i sidorna, framförallt i vänstersidan.
När jag började arbeta honom lite mer ordentligt kändes han faktiskt mycket bättre, han kändes uppmärksam och relativt avslappnad. Det ända var att han hängde lite i handen. Jag red mycket övergångar och på serpentiner fortfarande och han var superfin i formen så det kändes som att jag inte behövde rida så mycket mer efter kanske 50 minuter eller något.
Men när jag började lägga honom i låg form för att börja avsluta honom kom han tillbaka till hur han höll på i början, stel i framförallt vänstersidan, hängde i handen och var springig. Så då fick mamma sitta upp på honom en liten stund och rida igenom honom, jag blir så sur när han inte ger sig så då är det bättre att mamma reder ut det ;) då blev han iallafall superfin!

Sen red jag Aska ett varv runt skogen tillsammans med mamma som gick bredvid. Hon kändes bra, lite seg i början men sen kom hon på andra tankar! Jag travade och galopperade lite på en grusväg också och hon kändes bra! :)

Veronica har lite vila nu efter Falkenberg, så hon fick stå idag. Jag ska nog skritta ut henne barbacka imorgon! :)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0