Live While We're Young

Tänkte inleda detta inlägg med att jag lever - även fast det ju inte ser ut så här på bloggen. Anledningen är helt enkelt att tiden inte räcker till, och då får man helt enkelt prioritera bort vissa saker. Jag får iallafall hoppas att jag snart får lite mer tid över så att jag hinner blogga också, mellan allt det andra! ;) Tänkte iallafall berätta lite om vad som har hänt nu när jag inte har bloggat på ett tag, vad som kommer hända snart osv:
 
Veronica tränas förfullt inför ungponnychampionatet! Vi har ett strängt schema som vi har försökt följa till punkt och pricka i flera veckor, och trots att det tyvärr har regnat otroligt mycket här hemma i flera veckor känns det som att hon är i riktigt bra form! Och det är inte långt kvar nu. Om bara 48 timmar kommer Veronica ha instalerat sig i sin box nere i Falkenberg och om allt följer planen, så himla spännande och kul! Det är ju första gången jag kommer åka på någonting med bara ungponnyer och kvatitetsbedömning, men Veronica har iallafall gjort det förut så det ska nog gå bra ändå! :D
 
 
Gunvald sköter sig bra han också, dock så har han har lite semester just nu när jag måste lägga så mycket energi på Veronica inför championatet. För två helger sedan var vi iallafall och tävlade DM i Vikbolandet och han var jättefin! I L.B var vi felfria i grunden men fick ett skitpet i omhoppningen. Det var riktigt synd, för vi hade bäst tid så annars hade vi vunnit. Tyvärr räckte det inte till en placering i själva klassen, men brons i lag-DM satt inte särskilt fel det heller! I L.A hoppade han helt fantastiskt, men vi kom ett halvt galoppsprång fel på två hinder så vi blev uteslutna... Är ändå riktigt nöjd med den rundan, han fick tillbaka sitt självförtroende och det är mycket mer värt än ett fint resultat.
 
 
Aska har jag också fått prioritera bort en hel del. Som tur är har hon nu en ny medryttare, Emma, som rider på henne flitigt flera dagar i veckan och då hjälper hon mig också i stallet. :)
 
 
Nu ska jag fortsätta plugga matte! Har prov imorgon och.. Ja ;)
 
Puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0