Tävling i Söderköping 2/9


L.B, MHPC-kval, stilbedömning
 
Veronica startade först. Hon kändes fin på framhoppningen, men inte riktigt "vaken" och hon var lite snubblig men det blev bättre efter en stund när hon var ordentligt uppvärmd. När vi hoppade fram kändes hon riktigt fin, trots att det var mycket folk på framhoppningen som gjorde att det kändes trångt.
På banan kändes hon superfin! Vi kom jättebra på alla hinder förutom 7:an som stod ur sväng. Vi kom i lite undertempo och då tänkte jag ta tillbaka henne, men det blev för mycket så hon kunde inte hoppa. Men sen när jag red på det igen hade hon bättre galopp och hoppade super! Vi fick 48 stilpoäng.
 
Gunvald kändes fin på framhoppningen. Relativt lugn men ändå taggad, och han hoppade super!
På banan var han riktigt fin. I någon sväng fick han för sig att springa lite i korsgalopp och så, men i övrigt var han jättebra! Hindrena var inga som helst problem, vi var felfria! Vi fick 49 stilpoäng och var där med första utanför placering.
 
L.A
 
Gunvald startade först. Han kändes fin på framhoppningen, men vi båda blev stressade. Det var inte så mycket folk där inne, men precis alla skulle hoppa samma hinder samtidigt, direkt efter att jag hade börjat hoppa det. Det ledde till att jag, som startade först, hela tiden fick vänta på att höja osv.
Inne på banan kändes det iallafall helt okej, han var lite stressad fortfarande men hoppade super! Vi fick ett stopp på kombinationen, hinder nummer 6 eftersom vi kom på en halvt galoppsprång fel. Han hade säkert hoppat om det bara hade varit en vanlig oxer, men eftersom det var en kombination gick det inte. Inget konstigt alltså, mest mitt fel eftersom jag inte såg avståndet. Jag är i övrigt jättenöjd med rundan!
 
Veronica kändes bra inne på framhoppningen. Vi kom lite långt ifrån hindren i början, framförallt på oxern, men de 2-3 sista sprången blev perfekta!
På banan var hon sådär fin som bara hon kan vara. Hon hade den perfekta galoppen, jag tror inte att hon var i en enda bom, kom perfekt på varenda hinder. Vi jobbade som ett team, jag kände precis hur och när jag skulle ta ihop henne eller galoppera på. Hela banan var vi som en! VI NOLLADE!!! Äntligen satt den, den tredje nollan! Vi kvalade till MSVB och UNGPONNYSM!!! Världens duktigaste tjej!♥ Och jag är världens lyckligaste!
 


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0